תיק המניות באוקטובר 2009

לפני שאני אחשוף את התשואה שלי מתחילת השנה, אני רוצה להזכיר לקוראים שהתשואה שלי השנה מגיעה אחרי תשואה של מינוס 55% בשנת 2008, ולכן צריך לקחת את העליות החדות בתיק שלי השנה בפרופורציות.

מתחילת השנה הדאו ג'ונס עלה ב-13.15%, ה – S&P 500 עלה ב-16.5% וההאנג-סנג נתן תשואה יפה של 53.3%. תיק ההשקעות שלי לא אכזב ועלה ב-109.3%.

הנה טבלת ההחזרים שלי מאז שהקמתי את הבלוג הזה:
[table id=3 /]

וולס פארגו

החברה הודיעה על תוצאות הרבע השלישי של השנה. התוצאות היו יפות מאוד, אולם המניה לא הגיבה טוב וירדה. בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח של 0.56$ ברבעון, או 2.24$ בחישוב שנתי. שימו מכפיל 15, ותקבלו שווי של 33$ למניה. אבל הרווחים האלו מוטים למטה בגלל המצב הכלכלי הקשה וההפרשות הרבות שרושמת החברה על חובות אבודים. המספר האמתי שעליו צריך להסתכל הוא ה PTPP – או רווח לפני מס ולפני הפרשה לחובות אבודים. ה PTPP של החברה עולה בצורה מעוררת השתאות – מ-9.2 מיליארד ברבעון הראשון של השנה ל-10.8 מיליארד ברבעון השלישי. זאת צמיחה מאוד מרשימה. באפריל השנה כתבתי שהחברה תרוויח 40 מיליארד רווח PTPP, ומזה גזרתי שבעוד מספר שנים הרווח הנקי של החברה יגיע ל-20 מיליארד דולר בשנה (אחרי 10 מיליארד הפרשה לחובות אבודים ועוד 10 מיליארד תשלומי מסים). עכשיו נראה שהחברה תרוויח בקלות 44 מיליארד רווח PTPP, ולכן הרווח הנקי יהיה באזור ה-22 מיליארד, או 4.7 דולר למניה. עם מכפיל רווח של 15, נקבל שווי של 70$ למניה.

אני לא יודע למה משקיעים אחרים מפספסים את החישוב הפשוט הזה. זה נכון שהמצב הכלכלי לא טוב, ושהחברה מוחקת ותמשיך למחוק נכסים רבים. אבל מתי שהוא המצב ישתפר (החברה צופה שבחצי השנה הראשונה של 2010 האשראי הצרכני יגיע לתחתית ומס' חודשים לאחר מכן האשראי העסקי יגיע לתחתית). ברגע שהכלכלה תחזור לעצמה, החברה תרוויח יותר מ-4.5$ למניה. אני לא יודע אם זה יקרה ב-2011 או ב-2012, אבל גם אם אני אצטרך לחכות שלוש שנים, זאת נראית כהשקעה כדאית – יותר מפי שתיים תוך שלוש שנים.

רדיו-ואן

הסנונית הראשונה של חברות הרדיו פרסמה את הדוח הרבעוני שלה בסוף החודש. שאר חברות הרדיו יפרסמו את התוצאות בשבוע הבא. התוצאות של הסנונית הראשונה היו מאוד טובות, אבל האם הן מבשרות על תחילת האביב?

רדיו ואן הרוויחה 25 סנט למניה ברבעון האחרון. בגלל קיזוזם של הפסדים מהעבר, החברה לא שילמה מסים הרבעון. אם נכפיל 25 סנט בארבעה רבעונים, ונוריד את תשלומי המס, עדיין נקבל שהחברה יכולה להרוויח ב-2010 60 סנט לפחות. קצת קשה להאמין שרק לפני מספר שבועות קניתי את המניה הזאת תמורת 64 סנט. החברה המשיכה ברכישה העצמית של המניות, וקנתה 1.9 מליון מניות ברבעון האחרון. לדעתי, בגלל העלייה החדה במחיר המניה, החברה תפסיק לרכוש מניות בצורה אגרסיבית, ותתחיל לשלם את החובות שלה.

סך הכל אני מרוצה מאוד מכך שהחברה קנתה את המניות. לדעתי זה היה ניצול מאוד חכם של הון החברה, והיה עדיף על החזר של החוב. נניח שהחברה הייתה בוחרת להחזיר את החוב, אז היא הייתה מחזירה אולי 30 מליון דולר השנה במקום ה-15 מליון שהיא החזירה – כלומר תוספת של 15 מליון. סך הכל מדובר כאן על 2%-3% מסך החוב של החברה. סכום שכזה לא היה מועיל למצבה הפיננסי. במקום זאת, החברה קנתה יותר מרבע מהמניות שלה, וזה מהלך משמעותי מאוד אשר הוסיף ערך רב לבעלי מניות החברה.

אם החברה אכן תצליח להרוויח 60 או יותר סנט למניה בעתיד, והיא תתחיל להחזיר את החובות שלה, תוך מספר שנים החברה יכולה להיסחר בקלות במכפיל רווח של 10 או יותר, כלומר במחיר של 6$-10$ למניה. האם זאת תהיה המניה הראשונה שלי שתעלה פי 10?

אני מקווה מאוד שכן, כי המניה תופסת בערך 13% מתיק ההשקעות שלי. אם המניה תגיע ל-6$, מצבי הכלכלי ישתפר מאוד.

תנודות בתיק

החודש קניתי מניות של חברה נוספת מתחום הרדיו – ריג'נט (טיקר RGCI) במחיר של 48 ו 49 סנט. הסיפור כאן די דומה לארבעת החברות האחרות. ריג'נט אפילו יותר מסוכנת מהחברות האחרות, והודבקה לה אזהרת עסק-חי ע"י רואי החשבון החיצוניים של החברה. אזהרה זו גרמה לכך שהחברה לא עומדת בתנאי האשראי שלה, ולכן היא החלה לשלם ריבית גבוהה יותר על ההלוואות שלה. בכל מקרה זאת השקעה מאוד קטנה בשבילי.

לקראת סוף החודש מחיר המניה של ETM עלה בעוד ש CMLS ירדה, ולכן מכרתי חצי מההחזקה שלי ב ETM תמורת 9.6$, וקניתי CMLS תמורת 2.73$.

מינוף

החודש לראשונה מזה מספר שנים החלטתי למנף את עצמי. כמו שאמרתי, אני מאמין שוולס-פארגו תכפיל את עצמה תוך מקסימום שלוש שנים. כלומר אני יכול לקבל תשואה שנתית של יותר מ-20% מהשקעה במניה של החברה. אני מאמין שצריך להיות שמרני, ולכן אני לא רוצה למנף את עצמי יותר מדי. אני חושב לשמור על מינוף של 10% מסך התיק שלי או פחות.

ברוב הכסף מהמינוף השתמשתי בשביל לקנות מניות של וולס-פארגו תמורת 28.6$. כמו כן קניתי כמות קטנה יותר של מניות של סאונדוויל תמורת 4.64$ ו 4.69$, וגם מניות של קומולוס תמורת 2.65$ ו 2.85$.

את תיק המניות הממונף שלי אני מנהל בנפרד, ולא מחשיב את התשואה שלו בדיווחים פה באתר – כלומר התשואה שאני מפרסם כל חודש, לא תכלול את התיק הזה.

השאיפה שלי היא שהרווחים מהתיק הזה יממנו לי את רוב המחיה בשנתיים הקרובות, כך שאני לא אצטרך להשתמש בכסף רב מתיק המניות הרגיל שלי.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי       ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
46 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
gabi zi
gabi zi
15 years ago

התוצאות יפות מאוד.

לגבי WF הניתוח שלך נראה פשוט והגיוני (כנראה שבגלל זה אתה בין היחידים שפעלו לפיו…)
יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שיתכן מצב שבו השנים הטובות עדיין לא הגיעו ויקח לעולם יותר מ3 שנים למצב של שיגשוג וצמיחה.

אני מקווה שלקחת בחשבון שתוכל להחזיר את החובות שלך גם במקרה כזה.
כך בחשבון שאז תצטרך למכור חלקים נרחבים מהתיק כדי שתוכל לגייס את הכסף מפני שהשוק כולו יהיה במצב לא משהוא.

בגלל זה באפט סולד מאוד ממינוף.
גם בלי זה התשואה שלך פשוט יפיפיה.
תמשיך כך.

טדי
טדי
15 years ago

עוקב בשקט

יהונתן
יהונתן
15 years ago

קודם כל, כל הכבוד על הצלחותיך המרשימות. לפי התיק שאתה מתאר פה, אתה לוקח סיכונים לא קטן. נראה ש"גבול השינה בלילה" שלך נמצא הרבה הרחק מעבר לרוב בני האדם.
דבר שני, איך הגעת לחישוב של 10 מיליארד דולר מחיקות בשנה? ראיתי שב-2005-6 וולס הסתפקה ב-2 מיליארד מחיקות.

יהונתן
יהונתן
15 years ago

דבר שני, שרציתי לשאול ושכחתי – באיזה ריבית אתה משיג את המינוף? והאם אתה לא יכול להשיג זאת באמצעות אופציות?

עמיחי
עמיחי
15 years ago

מרשים לכל הדעות, כל הכבוד.

ירון
ירון
15 years ago

היי עידו,
נתקלתי לאחרונה במניה מעניינת מאוד – HCII, חברת ביטוח בפלורידה. הנתונים שלה מדהימים – יש לה 17$ למניה מזומנים והשקעות לז"ק ואפס חובות. בנוסף, החברה רווחית למדי. המניה נסחרת היום סביב 8$, פחות מחצי מהמזומנים שלה (ולא דיברתי עדיין על הרווחים). מה דעתך? היא באמת כל כך זולה?

יהונתן
יהונתן
15 years ago

לגבי דבריי:
הסיכון לדעתי נובע משני דברים. ראשית, ייתכן שיש בעיה שתתגלה בחברות שקנית, כפי שקרה כבר עם כמה חברות שנראו מאוד זולות וקנית אותן בהונג קונג, ואכזבו מכל מיני סיבות. מכיוון שאתה משקיע במניות תנודתיות מאוד, הן מועדות לירידות חדות במקרה כזה.
שנית, מצב השוק הכללי, אם ידרדר לתהומות שוב, עלול לפגוע קשות בתיק שלך. אין לך אג"ח בסיכון נמוך או מניות דפנסיביות, אלא להיפך – מניות שצפויות להתנהג בצורה דומה לשוק, ורובן, מן הסתם, יעברו את תשואת השוק אם השוק יעלה בחדות, אך גם יירדו יותר, אם יירד בחדות. לכאורה אתה יכול להגיד שמתי שהוא יהיה שיפור, ואתה מוכן לחכות, אך מכיוון שאתה חי מהמניות, אתה תצטרך את הכסף בשלב מסוים. העובדה שאתה לוקח הלוואה רק מגדילה את העניין. אינך יודע מה יהיה בזמן שבו תצטרך להחזיר את הכסף. יש גם חברות שאי אפשר לחכות איתן לשיפור, משום שעלולות לפשוט רגל.

כל זה איני כותב לרפות ידיך, כבר הוכחת כישורים נהדרים כמשקיע. זה רק מרשים אותי ההבדל בין רוב האתרים הממוסדים של יעוץ פיננסי שבהם השמת 25% מהכסף במניות דרך מדד מניות כללי נחשבת לסיכון שאינו לחלושי לב, לבין התעוזה שאתה מפגין פה. .

מה ששאלתי לגבי אופציות הוא על היכולת להשיג מינוף דרכן, כאלטרנטיבה ללקיחת הלוואה. למשל, אתה יכול להשקיע בוולס 10,000$ מהון עצמי ו-10,000$ דולר כהלוואה. אם היא תעלה ב-100% תרוויח 20,000$ על הון עצמי של 10,000$, אך תצטרך לשלם ריבית. על ידי אופציות אתה יכול להשקיע רק חלק מההון העצמי. למשל 8,000$ במניה עצמה, ועוד 2,000$ באופציות שיעלו פי 7 אם וולס תכפיל את עצמה. היתרון הוא שאם WFC תיפול בגדול, תפסיד לכל היותר 10,000$, לא 20,000$. למשל, אופציות CALL לינואר 2011 על WFC ב-35$ עולה היום 3$. אם וולס תגיע ל-55$, היא תהיה שווה לפחות 20$.

יהונתן
יהונתן
15 years ago

לגבי מה שאתה כותב – "אתה מבלבל בין שני מושגים שונים – תנודתיות וסיכון. אין בכלל קשר בין השניים. זה שמניה מסוימת מאוד תנודתית, לא אומר שהיא מסוכנת, ולהיפך", זה דבר שנשמע רציונלי, אבל אני לא באמת מאמין בו. ראשית, זה נכון רק אם באמת טווח ההשקעה שלך הוא בלתי מוגבל. שנית, צריך חוסן פסיכולוגי אדיר וביטחון עצמי גדול כדי להחזיק במניה שנפלה לך 80%. נראה שלך יש אותו, אבל כל אדם צריך לעשות את החשבון לעצמו. השקעה היא הרי 40% כלכלה ו-60% פסיכולוגיה. חוץ מזה יש בעיות מפתיעות, כמו שלמדתי על בשרי במקרה של אי די בי פיתוח. היא הייתה תנודתית וקניתי אותה מתוך הנחה שכמה שתרד, היא גם תעלה בסוף. הייתי יכול לצדוק, כי האמנתי בצדק בהשקעה הממונפת של נוחי דנקנר בקרדיט סוויס, אלמלא נוחי דנקנר ניצל את ההזדמנות כדי להציע הצעת רכש למניה ולמחוק אותה מהבורסה. בעיה דומה הייתה אם חברה אחרת הייתה משתלטת על המניה בעודה זולה.

נשיא GIC
נשיא GIC
15 years ago

היי עידו
אני רואה שאתה מאמין גדול בחברות הרדיו , השאלה היא האם חברות הרדיו באמת יכולות לעמוד בהתחייבויות שלהם ? שזה לא מעט כסף , גם בהתחשב שהשוק ממשיך צפונה .

טדי
טדי
15 years ago

ליהונתן, יש לך טעות קלה…
בשביל להמשיך להחזיק במניה שירדה ב 80 אחוז צריך אמונה בחברה, במילים אחרות להיות מהאנשים שקונים חברה ולא מניה.
אם אני לוקח את איסתא החברה בתחום שלפי דעתי צריך להעלם מהעולם, אז אחרי שהיא ירדה 10 אחוז חשבתי על למכור (קניתי אותה קצת לפני שיא המשבר) , אבל, לחברה יש חברות בנות שלפי דעתי יש להן עתיד חיובי, היא מחזיקה בעלות חלקית על מלנות ובונה כרגע את מעונות הסטודנטים של מכללת נתניה.
אבל כשמשהו סוחר בלי ידע, ההמלצה היא תקנה, יעלה %5 תמכור חצי, יעלה %10 תצא, ירד 5 אחוז תצא.
כשאתה מכניס את אלמנט הידע, שינוי יומי של השוק פחות מלחיץ אותך.

עמיחי
עמיחי
15 years ago

יהונתן,
איך התנודתיות של השוק משפיעה בצורה מהותית על העסק שבחרת? יכולת הרווח שלו? או על התזרים שלו? או על העתיד?
תנודתיות בסך הכל אומרת שמחזיקי המניות לא בטוחים בעצמם אם מסיבות כלכליות ואם מסיבות פסיכולוגיות. אם בחרת את אידיבי כי הנחת "שכמו שהיא ירדה כך היא תעלה" קרוב מאוד שתתהה אם אתה בטוח בעצמך אם היא תצנח בעוד 60%.
אבל אם קנית את אידיבי מתוך הבנה שבסבירות גבוהה מאוד שילמת על העסק הרבה פחות ממה שהוא שווה למה זה צריך לעניין אותך? אם יורד עוד זה פשוט עוד הזדמנות להרוויח כי טווח הבטחון גדל (ולכן הקטנת סיכון) ולא הגדלת סיכון.

כמובן שיש מקרים בהם צניחת מחיר המניה עלולה לעורר בהלה המונית שתפגע בעסק לדוגמא במקרה של בנקים (תעודד משיכת מזומנים מחשש לקריסה) אבל זה כל כך נדיר שמיותר לדבר על זה.

יהונתן
יהונתן
15 years ago

לעמיחי, הדוגמה שנתתי הייתה למקרה שבו חברה אחרת, או בעל השליטה, מוחקים את החברה שבה השקעת, תוך ניצול מחירה הנמוך. זה מה שקרה לי באידיבי.
ככלל, אני מסכים עם מה שכולכם טוענים – בדרך כלל תנודתיות אינה סיבה להימנע ממניה, אף על פי שיש מקרים כאלו ואחרים שבהם היא כן תיצור בעיות. עם זאת, אנו לא רובוטים רציונליים, וכל אחד צריך לעשות את החשבון עבור עצמו במישור הפסיכולוגי. הן לשאלה האם יצליח לשמור על ביטחון עצמי, ולא יגיע למצב שבו אינו מסוגל לשאת הפסד נוסף, ויעשה מעשה איוולת מהסוג שעשתה ליאורה מרידור לתיק של אוניברסיטת ת"א, כשמכרה הכול בשיא השפל. אפילו אם אדם סומך על עצמו שיצליח לעמוד בפיתוי למכור, אבל התנודות של המניה יגרמו לו סבל נפשי גדול הוא צריך לעשות את חשבונו. הרי השקעה נועדה לספק לו כסף וכסף נועד לספק לו איכות חיים, ואם ההשקעה הורסת לו את איכות החיים, הרי שהיא פוגמת במטרה הסופית שהיא מיועדת להגשים.

טדי
טדי
15 years ago

ליאורה מרידור, זה סיפור עצוב, היא עדין חושבת שהיא צודקת.
היא מאמינה שהיא הייתה השוטר הטוב שהציל את היום, כשבעצם היא פגעה בצורה קשה בתיק אחזקות של האוניברסיטה ובמנהל התקין.
לי מפריע לראות מניות שלי בצבע ירוק, בשבילי זה הזמן שלוחץ לי למכור ואני יודע שזו טעות.

style1
15 years ago

@עדו מרוז
הלוואה יקרה מאוד לקחת ולכן אתה נדרש לקחת סיכונים גדולים יותר.
מומלץ לשנות את תנאי ההלוואה.
גם אני מינפתי את עצמי בנובמבר 2008.
לקחתי הלוואה של P+0.5 לא צמוד ,בנק אוצר החייל הלוואת סטודנט.(גם אם אתה לומד לתואר שני או לדוקטורט אתה יכול לקבל הלוואה כזאת)

Yaniv
Yaniv
15 years ago

שאלה בקשר ל soundwill (0878.HK) ..
עברתי על הדיווחים שלך לגביהם בבלוג לאורך זמן, כמו כן עיינתי בנתונים הפיננסים שלהם בשנים האחרונות. אכן עושה רושם של חברה עם מאזן יציב, מימון שמרני יחסית לחברת נדל"ן, תזרים חזק ונכסים איכותיים במקום כמו הונג קונג (דרך אגב, אני חי וסוחר מסינגפור, האחות התאומה של הונג קונג 🙂 ).
השאלה שלי היא לגבי הציפיות שלך מהמנייה, מבט בנתונים היסטוריים מראה שהמנייה נסחרת בדיסקאונט על ה NAV לאורך זמן ועל פניו לא נראה שהדיסקאונט הנוכחי חריג, הנה קצת מספרים:

[ שנה | שווי נכסים נקי למנייה | מחיר מנייה ]
2004 11.81 1.46
2005 9.72 2.35
2006 11.58 1.85
2007 16.3 2.6
2008 16 4.3

אמנם אני דוגם נקודתית מאזן ומחיר מנייה לזמן מסויים אבל היחסים האלה נשארים ברמות דומות רוב השנה ככה שהדגימה הזאת בסך הכל מייצגת.

מה גורם לך לחשוב שהפעם המצב יהיה שונה ומחיר המנייה יתקרב לשווי נכסים נקי ?
בד"כ, אני מחפש מניות שהיחס בהן מגיע למצב חריג ביחס לנתונים היסטוריים (כמובן בודק לעומק שאר נתונים פיננסים בכדי לוודא שהסבירות הגבוהה יותר היא שמחיר המנייה יתכנס למחיר הספרים ולא שמחיר הספרים יתכנס למחיר המנייה הנמוך) ואז יש לי ביטחון גבוה יותר בכך שאני קונה בדיסקאונט ומקבל שולי ביטחון.

תודה !

Roni Flieswasser
Roni Flieswasser
15 years ago

It’s obvious that everyone here is coming from the tech side
Which is the “Logical/Reasonable” approach , me as a Tech guy
Looking at the same way like you do , and this is why I do not invest by myself.
The bobble is called so because the market did not behave according to the
Performance of the companies , but according to the performance of the traders !
I see more logic in playing the roulette then playing with shares.

Stock market today is not the same like 20 years ago , where almost every person in the US
Was invested somehow, and was waiting for dividends and hoping for a steady 5% yearly increase.

Raphael
Raphael
15 years ago

great KISS (Keep It Simple Stupid) trading strategies. good luck and all the best

נייס
נייס
15 years ago

מה אתה מציע לגבי 2010

מנחם
מנחם
15 years ago

אני צופה חדש. האם התיחסת לטלטלות ברקשייר בשנים האחרונות.
אם לא, מה התובנה שלך בהחזקתה – גם אני איתך.

יהונתן
יהונתן
15 years ago

SALM הודיעה על אג"ח להנפקה. זה מה שגורם לעליצות כזו אצל המשקיעים? למה?

נשיא GIC
נשיא GIC
15 years ago

עידו שלום
לברקשיר יש שתי סוגי מניה , ברקשיר A וברקשיר B מה ההבדל בניהם ?

יהונתן
יהונתן
15 years ago

עדו, מה שאני לא מבין זה – היא הודיעה שהיא תעשה את זה, היא לא הודיעה שזה קרה ושהמוסדיים נענו להצעתה בריבית סבירה. אז מה החדשות?

מאור
מאור
14 years ago

שאלה לגבי WFC:
לא הבנתי, כרגע המכפיל P/E שלהם באתר הוא באזור השלושים ושלוש על רווח EPS של 0.85.
האם לא זה הנתון המייצג?

מאור
מאור
14 years ago
מאור
מאור
14 years ago

תיקון
Google finance

http://www.google.com/finance?q=NYSE:WFC

מאור
מאור
14 years ago

בהחלט. מסכים איתך.
תכל'ס זה מאד מוזר. הסתכלתי כעת ב-yahoo למשל ושם ה-EPS הוא בכלל 1.07
לא ברור איך האתרים האלה מחשבים את הנתונים הללו. מתקשה להאמין שמדובר בטעות, הרי מדובר במניה מרכזית ולא במניה זניחה שאיש לא מתבונן בה, והנתון הזה נמצא שם כבר לא מעט זמן.
פשוט נראה לי שיתכן ואני מפספס משהו.

ריקו
ריקו
14 years ago

היי עידו,
תרשה לי קודם כל לפרגן לך עך הבלוג המעניין… אני חייב לומר שהוא נותן המון חומר למחשבה בתור אחד שהיה עד כה מושפע במידה רבה מכל מיני אופנות / המלצות " חמות " ושאר ירקות… הכתיבה הבהירה והניתוח המעמיק אך עם זאת פשוט – סחתיין…
ועכשיו אם אפשר למספר שאלות-
1) מאיפה אפשר להשיג דו"חות כספיים של החברות השונות ( גם החברות הכי לא מוכרות)?
2) האם בבחינה ראשונית של חברות אתה מחפש רק אחד מהמכפילים ( רווח, הון, מכירות ) שיהיה נמוך, או שכל השלושה צריכים להיות נמוכים על מנת שתגש לניתוח יותר מעמיק?
3) יחסית למה אתה מודד מכפיל כדי לראות אם הוא נמוך או לא ( יכול להיות שמכפיל 0.7 נמוך, אך יכול להיות שגם מכפיל 7 הוא נמוך…)?
4) רשמת שאתה לא ממליץ על בדיקה באתרים פיננסיים. האם לכל חברה שאתה מבצע בדיקה שטחית אתה הולך לדו"חות הכספיים כדי לחשב את המכפילים?

iota
iota
14 years ago

היי עידו
רית את הניתוח של גים קריימר לוולס פארגו. מאז שהוא פרסם את הניתוח המניה ירגה ב 7 אחוזים
There is a very high likelihood that Wells Fargo (along with Bank of America (BAC:NYSE)) will have to do a secondary (despite the company denying it) to repay TARP. The government has required all of the banks to issue equity in order to repay TARP, and I think the stock will have this overhang over it until an announcement is made. If and when that happens, I will buy it back at $23 to $24.

א לוי
14 years ago

עידו, לדעתי הממשל רוצה כסף מהבנקים חזרה לפחות משתי סיבות:
FDIC – הרשות לביטוח פקדונות, זו שסוגרת בנקים לפני חדלות פירעון ומגבה אותם, הולכת ומאבדת נזילות
החוב מגיע לחסם העליון של 14 טריליון פחות איזה מקדם ביטחון ויש לחץ מסוים מצד המלוות הגדולות כמו סין לדגומא
כך שיש להם צורך חזרה בכספי סיוע
אמנם להרבה גופים משתלם להחזיר – כי ככה הם פודים מניות בכורה נושאות ריבית

יואב
יואב
14 years ago

WFC כתבת שאתה לא מבין למה משקיעים מפספסים את החישוב הפשוט שעשית בקשר ל-.
אז הנה הם מתחילים להבין:

http://www.smartmoney.com/Investing/Stocks/Big-Opportunity-in-4-Big-Banks/

מתוך הכתבה:

Wells Fargo, now trading around $26, is seen producing normalized earnings of about $3.75. Bank of America, now around 15, could earn $2.75 in 2012. Put a price/earnings ratio of 10 times on normalized profits, and each of these three stocks could climb as much as 80% in the next two years.

כל הכבוד!